Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które wykorzystują już Excela w codziennej pracy ale chcą w pełni poznać możliwości programu. Skierowane jest również do osób, które w swojej pracy wykonują złożone zestawienia i analizy oraz tworzą raporty na podstawie różnego rodzaju danych.
Program szkolenia:
- Zaawansowane formuły i funkcje
- Tworzenie złożonych formuł obliczeniowych
- Wykorzystanie wbudowanych funkcji Excela do zaawansowanych obliczeń, między innymi
- Praktyczne przykłady zastosowania funkcji Wyszukaj.Pionowo
- Zastosowanie funkcji logicznych Jeżeli, Oraz, Lub
- Przetwarzanie tekstu za pomocą funkcji tekstowych
- Wykonywanie obliczeń i operacji na datach
- Tworzenie i wykorzystanie nazw zakresów do tworzenia bardziej przejrzystych i odpornych na błędy formuł
- Analiza formuł, wychwytywanie i korygowanie błędów w obliczeniach
- Zaawansowane metody filtrowania i wyszukiwania danych
- Niestandardowe filtrowanie danych za pomocą narzędzia Autofiltr
- Filtr zaawansowany – wyszukiwanie informacji z bazy danych na podstawie złożonych kryteriów Formatowanie warunkowe
- dynamiczne wyróżnianie danych w arkuszu za pomocą formatu komórki
- Zasady używania i tworzenia reguł formatowania warunkowego
- Używanie formuł i funkcji w formatowaniu warunkowym
- Analizy i raporty – praca z dużymi zbiorami danych
- Sumy pośrednie
- Wygodne i szybkie agregowanie danych i tworzenie zestawień zbiorczych
- Tworzenie analiz wielopoziomowych
- Grupowanie danych i tworzenie konspektu
- Funkcje bazy danych
- tworzenie dynamicznych analiz na podstawie zmieniających się kryteriów
- Konsolidacja danych
- Agregowanie danych pochodzących z różnych arkuszy lub plików
- Automatyczna aktualizacja zmian w zestawieniu zbiorczym
- Tworzenie zestawień na podstawie danych np. z różnych oddziałów firmy lub okresów czasowych
- Analiza danych za pomocą tabel przestawnych i wykresów przestawnych
- Projektowanie, modyfikacja i formatowanie tabel przestawnych
- Tworzenie przekrojowych, wielowymiarowych zestawień, analiz i raportów
- Import danych zewnętrznych do arkusza i analiza danych pochodzących z innych źródeł
- Analiza biznesowa
- Narzędzia symulacyjne, scenariusze
- Optymalizacja – dodatek Solver
- Zabezpieczenie danych i ochrona informacji
- Zabezpieczenie arkuszy i plików przed nieumyślnym lub celowym usuwaniem i modyfikowaniem danych
- Zabezpieczenie dostępu do pliku za pomocą hasła
- Zaawansowane sprawdzanie poprawności danych