Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie z komunikacją wspomagającą oraz elementami wczesnego wspomagania rozwoju i terapii ręki.

Cel szkolenia:
Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności niezbędne do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, w tym w stopniu umiarkowanym i znacznym. Uczestnicy poznają zasady wspomagania rozwoju, alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC), podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz elementy terapii ręki jako formy autorehabilitacji. Program zakłada zarówno omówienie podstaw prawnych, jak i ćwiczenia praktyczne, aby przygotować specjalistów do efektywnego wspierania rozwoju i samodzielności osób niepełnosprawnych intelektualnie. Każdy z modułów kończy się podsumowaniem i dyskusją oraz – tam, gdzie to możliwe – praktycznym warsztatem, by uczestnicy mogli od razu przełożyć wiedzę na konkretne działania w pracy z podopiecznymi.

Program szkolenia:

Podstawy Metodyki Pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 10 godzin.

1.uczniowe z niepełnosprawnością intelektualną .

2. wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnych intelektualnie .

3.metody pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym.

Alternatywne i wspomagające metody komunikacji 4 godziny

1.czym jest komunikacja alternatywna i rodzaje komunikacji alternatywnej

2.czym jest komunikacja wspomagająca i rodzaje komunikacji wspomagającej

3.formy komunikacji pozawerbalnej

Elementy wczesnego wspomagania rozwoju 3 godziny

1.wczesne wspomagania rozwoju dziecka .

2.wspomaganie rozwoju – podstawowe pojęcia .

3. przepisy prawa oświatowego uprawniające do organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci .

Elementy terapii ręki 3 godziny

1.terapia ręki jako forma auto rehabilitacji .

2.Podstawy terapii ręki