Cel szkolenia:
Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności niezbędne do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, w tym w stopniu umiarkowanym i znacznym. Uczestnicy poznają zasady wspomagania rozwoju, alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC), podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz elementy terapii ręki jako formy autorehabilitacji. Program zakłada zarówno omówienie podstaw prawnych, jak i ćwiczenia praktyczne, aby przygotować specjalistów do efektywnego wspierania rozwoju i samodzielności osób niepełnosprawnych intelektualnie. Każdy z modułów kończy się podsumowaniem i dyskusją oraz – tam, gdzie to możliwe – praktycznym warsztatem, by uczestnicy mogli od razu przełożyć wiedzę na konkretne działania w pracy z podopiecznymi.
Program szkolenia:
Podstawy Metodyki Pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 10 godzin.
1.uczniowe z niepełnosprawnością intelektualną .
2. wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnych intelektualnie .
3.metody pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji 4 godziny
1.czym jest komunikacja alternatywna i rodzaje komunikacji alternatywnej
2.czym jest komunikacja wspomagająca i rodzaje komunikacji wspomagającej
3.formy komunikacji pozawerbalnej
Elementy wczesnego wspomagania rozwoju 3 godziny
1.wczesne wspomagania rozwoju dziecka .
2.wspomaganie rozwoju – podstawowe pojęcia .
3. przepisy prawa oświatowego uprawniające do organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci .
Elementy terapii ręki 3 godziny
1.terapia ręki jako forma auto rehabilitacji .
2.Podstawy terapii ręki