Do kogo skierowane są warsztaty:
- Liderów
- Menedżerów wysokiego szczebla
- Osób zarządzających istniejącymi zespołami
- Osób budujących nowe zespoły
- Osób, które chcą rozwijać kompetencje menedżerskie w czasach dużej zmienności (VUCA)
Program szkolenia:
Kompetencje społeczne Managera
- Znajomość technik komunikacyjnych sprzyjających zapobieganiu i rozwiązywaniu konfliktów
- Umiejętność zapobiegania trudnym sytuacjom w zespole
- Znajomość kluczowych zasad postępowania z konfliktami interpersonalnymi w zespole
Budowanie autorytetu
- Czego Twoi ludzie oczekują od Ciebie?
- Techniki umiejętnego motywowanie i inspirowanie,
- Sposoby egzekwowania efektów pracy,
- Udzielanie informacji zwrotnej,
- Tworzenie przyjaznego środowiska pracy opartego o szacunek i zaufanie.
Zarządzanie zespołem – błędy, które powodują utratę zaufania
Przywództwo Sytuacyjne
- 4 poziomy gotowości pracownika do wykonania zadania – umiejętne diagnozowanie,
- 4 style przywództwa – jak szef powinien się zachować w przypadku każdego z czterech poziomów gotowości podwładnego,
- trening w oparciu o specjalnie przygotowane scenariusze.
Cele i zadania zespołu
- jak cele zespołu wiążą się ze strategią firmy,
- określenie oczekiwań wobec członków zespołu,
- wystąpienia/expose szefa – trening.