MICROSOFT POWER BI PLUS z elementami AI.

Cele szkolenia
zrozumienie podstawowych koncepcji Power BI i Business Intelligence oraz korzyści płynących z używania tego narzędzia, umiejętność łączenia z różnymi źródłami danych, takimi jak pliki Excel, pliki tekstowe czy foldery, zdobycie wiedzy na temat zarządzania relacjami w Power BI, w tym automatycznego i ręcznego dodawania relacji oraz właściwości połączeń, nabycie umiejętności pracy z danymi niskiej jakości za pomocą edytora Power Query, w tym operacji na wierszach i kolumnach, grupowania danych czy scalania zapytań, poznanie podstaw języka DAX oraz tworzenie obliczeń i miar w Power BI, umiejętność tworzenia różnorodnych wizualizacji oraz ich optymalnego wykorzystania w raportach, nauka modyfikowania ustawień raportu, w tym rozmiaru strony, szablonów i widoków dla różnych urządzeń, publikowanie raportów do usługi Power BI Online, udostępnianie ich innym użytkownikom, tworzenie pulpitów nawigacyjnych i eksportowanie raportów do PDF i PowerPoint, zastosowanie AI w raportowaniu i wizualizacji danych, umożliwiające bardziej efektywne tworzenie analiz oraz odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia dotyczące omawianych zagadnień.

Program szkolenia:

  1. Wstęp
    Omówienie Power BI
    Czym jest Business Intelligence
    Zasadnicze korzyści z użycia Power BI
    2.Łączenie z danymi pochodzących z różnych źródeł
    Pliki (m.in. Excel, Pliki tekstowe)
    Foldery
    3.Zarządzanie relacjami
    Automatyczne wykrywanie relacji
    Ręczne dodawanie relacji
    Właściwości połączeń (kardynalność)
    Rola i wykorzystanie kierunków filtrowania
    Tabele słownikowe
    4.Jak radzić sobie z danymi niskiej jakości – edytor Power Query
    Możliwości edytora Power Query
    Operacje na wierszach, kolumnach
    Grupowanie danych
    Wypełnianie pustych
    Zmiana typu danych
    Rozdzielanie i łączenie
    Unpivot
    Kolumny warunkowe
    Profilowanie kolumn
    Automatyczna konsolidacja danych
    Dołączanie zapytań z różnych źródeł
    Scalanie zapytań
    Konsolidacja z wykorzystaniem transformacji
    5.Analiza danych
    Co to jest język DAX (Data Analysis eXpressions)
    Tworzenie obliczeń za pomocą najważniejszych funkcji DAX
    (m.in. SUM, AVERAGE, MIN, MAX, DIVIDE, BLANK, COUNT, COUNTROWS, CALCULATE, ALL, SAMEPERIODLASTYEAR, LASTMONTH, RELATED, SUMX, DISTINCTCOUNT, DISTINCTCOUNTNONBLANK, TOTALYTD, TOTALQTD, TOTALMTD, DATEADD)
    Tworzenie kolumn obliczeniowych
    Dodawanie gotowych obliczeń do wizualizacji
    Import kalendarza dat z pliku
    Tworzenie kalendarza za pomocą funkcji CALENDARAUTO
    6.Tworzenie wizualizacji w Power BI
    Przegląd dostępnych wizualizacji
    Importowanie niestandardowych wizualizacji
    Omówienie optymalnych sposobów wykorzystania najpopularniejszych wizualizacji
    Filtrowanie na poziomie strony, raportu, wizualizacji oraz miary
    Modyfikowanie ustawień formatowania w raporcie
    Jak wykorzystać kontekst obliczenia w wizualizacjach
    Ustawienia interakcji wizualizacji
    Rozmieszczanie i wyrównywanie wizualizacji
    Drzewo dekompozycji
    7.Ustawienia raportu
    Ustawienia strony – rozmiar i proporcje
    Szablony / motywy
    Zakładki
    Widoki dla raportów (strona WWW, Tablet, Telefon)
    8.Publikowanie raportów do usługi Power BI Online
    Udostępnianie innym użytkownikom
    Tworzenie pulpitu nawigacyjnego
    Eksport do PDF i PowerPoint
  • wykorzystanie AI na cele raportowania
  • wizualna strona raportowania
    9.Sesja pytań i odpowiedzi