Obsługa pakietu office: excel – poziom podstawowy / średniozaawansowany / zaawansowany

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które wykorzystują już Excela w codziennej pracy ale chcą w pełni poznać możliwości programu. Skierowane jest również do osób, które w swojej pracy wykonują złożone zestawienia i analizy oraz tworzą raporty na podstawie różnego rodzaju danych.

Program szkolenia:

  1. Zaawansowane formuły i funkcje

  • Tworzenie złożonych formuł obliczeniowych
  • Wykorzystanie wbudowanych funkcji Excela do zaawansowanych obliczeń, między innymi
  • Praktyczne przykłady zastosowania funkcji Wyszukaj.Pionowo
  • Zastosowanie funkcji logicznych Jeżeli, Oraz, Lub
  • Przetwarzanie tekstu za pomocą funkcji tekstowych
  • Wykonywanie obliczeń i operacji na datach
  • Tworzenie i wykorzystanie nazw zakresów do tworzenia bardziej przejrzystych i odpornych na błędy formuł
  • Analiza formuł, wychwytywanie i korygowanie błędów w obliczeniach

  1. Zaawansowane metody filtrowania i wyszukiwania danych

  • Niestandardowe filtrowanie danych za pomocą narzędzia Autofiltr
  • Filtr zaawansowany – wyszukiwanie informacji z bazy danych na podstawie złożonych kryteriów Formatowanie warunkowe
  • dynamiczne wyróżnianie danych w arkuszu za pomocą formatu komórki
  • Zasady używania i tworzenia reguł formatowania warunkowego
  • Używanie formuł i funkcji w formatowaniu warunkowym
  1. Analizy i raporty – praca z dużymi zbiorami danych

  • Sumy pośrednie
    • Wygodne i szybkie agregowanie danych i tworzenie zestawień zbiorczych
    • Tworzenie analiz wielopoziomowych
    • Grupowanie danych i tworzenie konspektu
  • Funkcje bazy danych
    • tworzenie dynamicznych analiz na podstawie zmieniających się kryteriów
  • Konsolidacja danych
    • Agregowanie danych pochodzących z różnych arkuszy lub plików
    • Automatyczna aktualizacja zmian w zestawieniu zbiorczym
    • Tworzenie zestawień na podstawie danych np. z różnych oddziałów firmy lub okresów czasowych
  • Analiza danych za pomocą tabel przestawnych i wykresów przestawnych
    • Projektowanie, modyfikacja i formatowanie tabel przestawnych
    • Tworzenie przekrojowych, wielowymiarowych zestawień, analiz i raportów
  • Import danych zewnętrznych do arkusza i analiza danych pochodzących z innych źródeł

  1. Analiza biznesowa

  • Narzędzia symulacyjne, scenariusze
  • Optymalizacja – dodatek Solver

  1. Zabezpieczenie danych i ochrona informacji

  • Zabezpieczenie arkuszy i plików przed nieumyślnym lub celowym usuwaniem i modyfikowaniem danych
  • Zabezpieczenie dostępu do pliku za pomocą hasła
  • Zaawansowane sprawdzanie poprawności danych