Szkolenie składa się z 3 bloków tematycznych: Facebook Advertising Manager, Social Media Manager, Messenger Expert. Zagadnienia dotyczą Facebooka, Instagrama oraz Messengera.
Program szkolenia:
FACEBOOK ADVERTISING MANAGER
Zero nudy – maksimum efektu dla Twojego biznesu.
I. Struktura
1. Kampanie i cele
2. Grupy reklam i budżety
3. Reklamy i ich elementy kreatywne
II. Grupa docelowa
1. Cel optymalizacyjny
2. Demografia
3. Zainteresowania i targetowanie szczegółowe
4. Budżet, rozliczanie kampanii, stawki
5. Lookalike
Wspólna dyskusja nad case’ami uczestników
III. Remarketing i klienci powracający
1. Pixel, eventy na stronie
2. Custom Audience
3. Lejek sprzedażowy
4. Listy klientów
IV. Kreacje i copy
1. Copy, które sprzedaje
2. Grafika reklamowa, która sprzedaje
3. Testowanie i optymalizacja kreacji Wspólna dyskusja nad case’ami uczestników
V. Optymalizacja i raportowanie
1. Podgląd wyników konta
2. Breakdown
3. Codzienna analiza wyników
4. Podstawowe aspekty optymalizacji codziennej
5. Raporty managerskie
VI. Typowe błędy
VII. Kreatywne podpowiedzi (tips&tricks) VIII. 1-2-1 z chętnymi uczestnikami
SOCIAL MEDIA MANAGER
I. Tworzenie treści w social media
1. Wzbudzanie emocji w odbiorcach
2. Dywersyfikacja formatów na Facebooku
3. „Zasada kciuka”, czyli tworzenie treści na smartfony
4. „Zasada 70/30”
5. Najważniejsze zasady w tworzeniu treści wideo
6. Jak przygotować grafiki i zdjęcia na Facebooka i Instagram
7. Relacje live na Facebooku – jak je przygotować i na co trzeba zwrócić uwagę?
8. Przygotowywanie Instagram Stories
9. Recykling treści oraz trendy drogą do tworzenia treści wiralowych
10. Przegląd najważniejszych narzędzi do wyszukiwania i tworzenia treści
II. Dystrybucja treści w social media
1. Jak działa algorytm wyświetlania treści na Facebooku i Instagramie
2. Tworzenie person i najlepsze godziny publikacji
3. Rola „call to action” w postach. Jak zachęcić do działania, jednocześnie nie robiąc clickbaitu?
4. Ile i jakie hashtagi wykorzystywać na Instagramie?
5. Obalenie mitów na temat zasięgów organicznych na Facebooku
6. Jak powinna wyglądać strona WWW/blog, aby była „Facebook friendly”?
7. Nieskuteczne i zakazane techniki na Instagramie
III. Budowanie społeczności w social media
1. „Meaningfull interactions” – omówienie najważniejszych zmian na Facebooku
2. Tworzenie i prowadzenie grup na Facebooku
3. Wykorzystywanie wydarzeń na Facebooku
4. Jak budować zasięgi i grupę odbiorców na Facebooku i Instagramie?
5. Social media policy – co to jest i dlaczego powinieneś mieć to w swojej firmie?
6. Jak radzić sobie z hejtem i negatywnymi komentarzami?
MESSENGER EXPERT
I. Kanał komunikacji
1. Użytkownicy i ich preferencje
2. Efektywność komunikacji
3. Cechy unikalne na tle innych kanałów
II. Modele wykorzystania z przykładami
1. Doradca
2. Subskrypcja
3. Zaangażowanie i zabawa
4. Sprzedaż i leady
5. Informacja zwrotna
6. Społeczność
III. Warsztat ze strategii Przygotuj pomysł na wykorzystanie bota dla Twojego biznesu lub na podstawie zadanego briefu
1. Brief na bota (wzorzec i przykład)
2. Opis bota (wzorzec, przykład i Twoja strategia) IV. Projektowanie doświadczenia
1. Elementy user interface’u
2. Najlepsze praktyki
3. Najczęściej popełniane błędy
V. Warsztat z prowadzenia kampanii marketingowych. Praca przed komputerem z wykorzystaniem narzędzi i platform
1. Planowanie kampanii typu broadcast message
2. Zarządzanie bazą użytkowników i jej optymalizacja
3. 9 sposobów na pozyskiwanie nowych użytkowników
VI. Narzędzia i platformy
1. Projektowanie
2. Prototypowanie i wizualizacja
3. Tworzenie bota bez programowania
4. Integracje bota z zewnętrznymi usługami
VII. Warsztat z budowania bota. Przygotuj strukturę bota dla Twojego biznesu lub na podstawie zadanego briefu
1. Struktura (na kartce lub za pomocą jednego z omawianych na zajęciach narzędzi)
2. Stworzenie bota za pomocą Chatfuel lub ManyChat
VIII. Optymalizacja bota
1. Analityka
2. Wnioskowanie
3. Poprawki