Social media – skuteczne taktyki dla biznesu.

Szkolenie składa się z 3 bloków tematycznych: Facebook Advertising Manager, Social Media Manager, Messenger Expert. Zagadnienia dotyczą Facebooka, Instagrama oraz Messengera.

Program szkolenia:

FACEBOOK ADVERTISING MANAGER

Zero nudy – maksimum efektu dla Twojego biznesu.

I. Struktura

1. Kampanie i cele

2. Grupy reklam i budżety

3. Reklamy i ich elementy kreatywne

II. Grupa docelowa

1. Cel optymalizacyjny

2. Demografia

3. Zainteresowania i targetowanie szczegółowe

4. Budżet, rozliczanie kampanii, stawki

5. Lookalike

Wspólna dyskusja nad case’ami uczestników

III. Remarketing i klienci powracający

1. Pixel, eventy na stronie

2. Custom Audience

3. Lejek sprzedażowy

4. Listy klientów

IV. Kreacje i copy

1. Copy, które sprzedaje

2. Grafika reklamowa, która sprzedaje

3. Testowanie i optymalizacja kreacji Wspólna dyskusja nad case’ami uczestników

V. Optymalizacja i raportowanie

1. Podgląd wyników konta

2. Breakdown

3. Codzienna analiza wyników

4. Podstawowe aspekty optymalizacji codziennej

5. Raporty managerskie

VI. Typowe błędy

VII. Kreatywne podpowiedzi (tips&tricks) VIII. 1-2-1 z chętnymi uczestnikami

SOCIAL MEDIA MANAGER

 I. Tworzenie treści w social media

1. Wzbudzanie emocji w odbiorcach

2. Dywersyfikacja formatów na Facebooku

3. „Zasada kciuka”, czyli tworzenie treści na smartfony

4. „Zasada 70/30”

5. Najważniejsze zasady w tworzeniu treści wideo

6. Jak przygotować grafiki i zdjęcia na Facebooka i Instagram

7. Relacje live na Facebooku – jak je przygotować i na co trzeba zwrócić uwagę?

8. Przygotowywanie Instagram Stories

9. Recykling treści oraz trendy drogą do tworzenia treści wiralowych

10. Przegląd najważniejszych narzędzi do wyszukiwania i tworzenia treści

II. Dystrybucja treści w social media

1. Jak działa algorytm wyświetlania treści na Facebooku i Instagramie

2. Tworzenie person i najlepsze godziny publikacji

3. Rola „call to action” w postach. Jak zachęcić do działania, jednocześnie nie robiąc clickbaitu?

4. Ile i jakie hashtagi wykorzystywać na Instagramie?

5. Obalenie mitów na temat zasięgów organicznych na Facebooku

6. Jak powinna wyglądać strona WWW/blog, aby była „Facebook friendly”?

7. Nieskuteczne i zakazane techniki na Instagramie

III. Budowanie społeczności w social media

1. „Meaningfull interactions” – omówienie najważniejszych zmian na Facebooku

2. Tworzenie i prowadzenie grup na Facebooku

3. Wykorzystywanie wydarzeń na Facebooku

4. Jak budować zasięgi i grupę odbiorców na Facebooku i Instagramie?

5. Social media policy – co to jest i dlaczego powinieneś mieć to w swojej firmie?

6. Jak radzić sobie z hejtem i negatywnymi komentarzami?

MESSENGER EXPERT

I. Kanał komunikacji

1. Użytkownicy i ich preferencje

2. Efektywność komunikacji

3. Cechy unikalne na tle innych kanałów

II. Modele wykorzystania z przykładami

1. Doradca

2. Subskrypcja

3. Zaangażowanie i zabawa

4. Sprzedaż i leady

5. Informacja zwrotna

6. Społeczność

III. Warsztat ze strategii Przygotuj pomysł na wykorzystanie bota dla Twojego biznesu lub na podstawie zadanego briefu

1. Brief na bota (wzorzec i przykład)

2. Opis bota (wzorzec, przykład i Twoja strategia) IV. Projektowanie doświadczenia

1. Elementy user interface’u

2. Najlepsze praktyki

3. Najczęściej popełniane błędy

V. Warsztat z prowadzenia kampanii marketingowych. Praca przed komputerem z wykorzystaniem narzędzi i platform

1. Planowanie kampanii typu broadcast message

2. Zarządzanie bazą użytkowników i jej optymalizacja

3. 9 sposobów na pozyskiwanie nowych użytkowników

VI. Narzędzia i platformy

1. Projektowanie

2. Prototypowanie i wizualizacja

3. Tworzenie bota bez programowania

4. Integracje bota z zewnętrznymi usługami

VII. Warsztat z budowania bota. Przygotuj strukturę bota dla Twojego biznesu lub na podstawie zadanego briefu

1. Struktura (na kartce lub za pomocą jednego z omawianych na zajęciach narzędzi)

2. Stworzenie bota za pomocą Chatfuel lub ManyChat

VIII. Optymalizacja bota

1. Analityka

2. Wnioskowanie

3. Poprawki